Monday 8 October 2012

26 weeks/ Kerenah bakal abang


Kandungan aku dah masuk 26 weeks.
Berat naik bukan main. Bikin stress. Mau cakap kuat makan, nda juga. huhuhu
Tiada masalah kesihatan. Alhamdulillah.
Masalah emosi, ada :P

Bikin geram apabila anak bujangku tidak lagi ambil berat akan diriku :(
Aku bagi makan pun, dia tak makan habis dah.
Selalunya siap bertambah.
Tapi bila kat rumah mak, dia plak yang selongkar dapur cari makanan. Haish!
Bikin geram. Padahal aku dah berapa kali panggil dia makan, dia boleh buat tak tahu je :S
Malam pun tak pandai tidur awal dah. Main je kat rumah mak.
Aku panggil, siap jerit sampai terkeluar anak tekak dia boleh tak endah.
Last option, aku biarkan je dia. Peduli ko tidur lewat ka tidak, yang penting pagi ko kena bangun awal gi sekolah. Tak cukup tidur, salah sendiri.
Tak tahu kenapa perangai dia begini? Adakah sebab dia nak jadi abang dah?
So, sekarang pulun habis-habisan main.
Hari tue lagi bikin geram. Segala toys nya yang aku simpan dalam kotak nun tinggi atas almari, dia boleh turunkan. Siap berhamburan dalam bilik toys nya.
Aku balik, terkejut tengok bilik penuh dengan toys. Dehem2 dengan dia, signal suruh susun.
Dia buat don't know je. Ambik ko kena cubitan berbisa :P
Tapi lepas tue aku plak yang menyesal cubit dia. Boleh?! huhuhu
Apa-apa pun harap my Iful kembali pada perangai dulu, yang mendengar kata. Tak perlu nak terjerit-jerit sampai keluar anak tekak untuk panggil dia je. hahaha





No comments:

Post a Comment

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.