Wednesday 15 February 2012

WW : Petrosains Playsmart @Sabah State Library Luyang

السلام عليكم & Hi :)

Sabtu lalu pergi, lepas ceramah with my lil bro ^^


Me and small excavator :)
Jentolak nie memang real. Boleh try test cedok batu-batu yang disediakan.
Tapi yang aku duduk nie rosak, notis dia aku cover dengan handbag  ;P


My lil bro.
Memula dia tak nak singgah. Katanya pening, nak balik rumah cepat. 
Tapi aku paksa gak.Tup tup dia yang tak nak balik. Tak puas main kan ;P
Best games yang dia tengah main tue. Kita jadi menteri tenaga.
Kita kena fikir camne nak jana tenaga untuk keperluan rakyat.
Kalau tersilap langkah, PM marah, rakyat buat demonstrasi jalanan. 
hahaha. Macam real lah ;)


Ini photo aku sebagai menteri tenaga ;P
Games yang my lil bro main aku pun try gak.
Memang best, siap bole take photo banyak kali sampai puas hati. LOL


Skrin ajaib :P
Ok. Ini aku tak tahu apa kebendanya. Kat skrin tue banyak rerama berterbangan.
Bila korang berdiri kat depan skrin tue, rerama tue akan hinggap kat bayang-bayang korang.
Nak tengok camne? Tengok photo kat bawah ya :)


Nampak tak rerama hinggap kat kepala dan tangan aku tue?!
Macam real oh. Aku jakun sekejap main skrin nie. Mengalahkan budak-budak :P


My lil bro tengah berfikir camne nak bagi masuk segi empat tue. 
Kalau tak silap :P Aku main take photo je. hahaha


Games Nim.
Ini aku tak sempat cuba coz my lil bro tak nak main.
Dia nak try permainan lain.


Me and games pyramid.


Games lukis batik guna touch screen monitor.
Inilah design batik aku yang pertama :P Takde seni betul!


Itu saja. Korang kalau ada masa terluang, bawa anak-anak datang.
Selain boleh enjoy dapat belajar dan menambahkan pengetahuan. 
Bukan untuk kanak-kanak saja, ibubapa pun ;)
Aku pun nak pergi balik. Kali ini bawa baby. 
Sampai rumah hari tue cerita tentang pameran nie, terus dia merajuk tak dibawa sama. hahaha

Sekian.



No comments:

Post a Comment

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.