Tuesday 8 August 2017

Cerita 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera :-)



Lamanya aku tinggalkan blog ni tak ber-update.
Setengah tahun tak buka² dan update.
Takde cerita menarik sangat pun.
Eh, kecuali satu cerita ni ;-)




Alhamdulillah, akhirnya aku berjaya lulus lesen B2.
So, now aku ada lesen D dan B2.
Hampir setahun juga aku baru dapat habiskan prosedur lesen B2 ni.
Yang tak tahu lesen B2 untuk apa?
Ianya lesen untuk motosikal 250cc ke bawah.
Kalau bukan sebab "hand fracture", aku dah boleh siapkan tahun lalu lagi.
Tapi nak tunggu tulang tangan kanan sembuh dulu, baru dapat kembali praktis di litar.
Pahit jugalah belajar motosikal ni.
Coz aku langsung takde knowledge pun pasal motosikal.
Memang zero betul².
Tabik jugalah untuk cikgu aku. Bagi semangat dan tak pernahlah rendahkan aku.
Jatuh di titi lagi sampai lebam² lutut.
Test JPJ pun aku buat 2 kali.
1st test tu, aku terjatuh di hujung titi. Gara² nervous sangat.
Tapi bahagian jalan raya aku lulus.
So, kena ulang bahagian litar ja.

Ok, cerita lain plak ya.
Tempat kerja dah pindah lain area.
Area industri. Kawasan lori lalu-lalang.
Kedai makan muslim pun kurang.
Kat bawah tempat kerja, semua kedai makan cina.
Ada satu kedai makan mamak je di bangunan sebelah.
Itu pun baru sekali aku makan kat sana.
Tempat kerja dulu, kawasan hotspot jugalah.
Dekat dengan Jakel KK dan 1borneo shopping mall.
Now, takde mall yang dekat dah :-(
Tapi yang best, area ini lagi dekat dari tempat kerja dulu. 👍
Stop sampai sini dulu. Lain kali baru cerita lain ya.
Nak sambung buat kerja. Lunch hour nak habis dah 😉

Terima kasih sudi baca.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.