Friday 9 May 2014

Settle

Assalamualaikum dan salam sejahtera :-)

Urusan pagi ini berjalan lancar walaupun Perkeso upgrading system, tak boleh terima bayaran.
Aku ke bank saja bayar Socso. Dalam bangunan Kwsp ada RHB bank juga.
Terus bayar sana. Settle urusan sana ke Lhdn plak.
Sekali system down juga sana. Tak boleh process payment.
Terpaksa guna kaunter segera.
Next week baru ke sana ambil resit lagi.

Hari ini baby Izul di rumah saja.
Adik lelaki tolong jaga.
Babysitter cuti, ada urusan keluarga.
Nak tak nak, terpaksa minta tolong adik lelaki jaga.
Sepatutnya adik bongsu yang jaga.
Tapi adik bongsu ke Sipitang temankan adik perempuan aku.
Alhamdulillah, adik lelaki sudi jaga.
Walau terpaksa korban waktu tidur [Adik lelaki kerja syif malam]
Syukur sangat-sangat.

Balik nanti, laundry seminggu menunggu aku.
Baju sekolah my Iful, baju kerja aku, baju baby Izul, baju rumah etc.
Rasanya tengah malam juga aku baru siap buat laundry.
Mesin semi auto katakan. Kena perah tenaga juga.
Tak macam mesin auto. hehehehe

Tapi sebelum start laundry kena masak dinner dulu.
Nanti anak-anak kelaparan plak.
Bila dah kenyang, pandailah dorang tidur sendiri macam minggu lalu. hehehe
Masuk je bilik lepas siap laundry. Dua beradik dah tertidur.
Sama posisi plak tue.
Ada capture photo untuk mms ke husband.
Tapi malas plak nak upload ke sini. Boleh?! hikhikhik

Weekend ini aku nak rehat / santai di rumah ja.
Malas nak keluar.
Lagipun weekends lalu dah keluar.
Maybe akan bake kek coklat.
Tekak dah teringin beberapa hari ini.
Bahan-bahan memang sedia ada.
Tapi mood nak bake, belum datang ;P

Enjoy your weekends ya :D

Bye.
Take care.



2 comments:

  1. andubah.. bikin kesian ba kan..kalau siap kerja tengok drg bertidoran..aku sll cuba mengasi tido drg duluan tp tulah aku pn pnd tertido tengah mlm baru tebangun smbg buat kerja huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya bikin kesian. terus emosi ni.
      kalau aku tertidur, takkan terbgn punya tgh mlm kecuali Izul mau nyusu.
      sebab itu aku prefer buat kerja siap2 baru tidur. hehehe

      Delete

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.