Tuesday 3 January 2012

Teruja Perpustakaan Negeri Sabah

السلام عليكم & Hi :)

Aku bolehlah dikatakan pengunjung tegar Perpustakaan KK yang mana aku kunjungi sekurang-kurangnya seminggu sekali.
Khamis lalu 29/12/2011 aku ke sana untuk mengembalikan buku dan novel yang aku pinjam sebelum dikenakan denda. hikhik :P
Dan alangkah terkejutnya aku apabila pengawal memberitahu Perpustakaan KK telah ditutup dan akan mula beroperasi pada Januari 2012 di Suria Sabah. WTH
Anyway aku sedikit keliru dan bingung kerana langsung tidak mengetahui tentang perpindahan ini.
Lalu aku pun masuk ke laman sesawang http://www.ssl.sabah.gov.my/Versi_Melayu/index.html untuk mencari info mengenai perpindahan ini.
Malangnya aku tidak menjumpai apa-apa info yang dapat memberikan maklumat terperinci melainkan Perutusan Pengarah. [print screen di bawah]


Setelah membaca Perutusan Pengarah Perpustakaan Negeri Sabah, aku juga ikut teruja dengan beliau.
Baca perenggan 4 " Pembinaan bangunan baru perpustakaan di Tanjung Aru membuat saya merasa sangat teruja. Ini adalah kerana keluasan tanah perpustakaan akan menjadi dua kali ganda besarnya daripada tapak asal dengan tapak letak kereta yang luas. Kemudahan-kemudahan yang terdapat di dalamnya akan menjadi yang terbaik di antara perpustakaan awam yang ada sekarang dan ianya akan menjadi perpustakaan awam yang pertama dibina berkonsepkan “bangunan hijau” di negara ini. " Siapa tak teruja? Bha orang Tanjung Aru siap sedia ah. LOL

Baca Perenggan 5 " Sementara itu sebuah perpustakaan Kanak-kanak akan dibina di tapak asal Perpustakaan Kota Kinabalu dan sebuah lagi perpustakaan lain yang mempunyai keluasan 6000 kaki persegi akan dibuka di Suria Sabah. " Ini saja info yang aku dapat mengenai Perpustaakan di Suria Sabah. LOL

Khamis 5/1/2012 ini, baru aku ke Suria Sabah untuk melihat dan merasmikan Perpustakaan itu :P 

Berbalik pada cerita Perpustakaan baru yang akan dibina di Tanjung Aru berhadapan Taman Perdana kot kalau tak silap info. Sana je kawasan yang luas ;) Tengok print screen di bawah untuk melihat proposed design Perpustakaan baru.

nice kan ;)


Ada ciri-ciri bangunan hijau tak?




No comments:

Post a Comment

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.