Friday 19 August 2011

Selamat tinggal Lesen Percubaan

السلام عليكم & Hi :)

Saya tahu saya jarang update blog :'(
Takde aktiviti menarik untuk dikongsikan lagi.
Lepas Ramadhan baru saya cuba untuk update hari-hari ;)


Hari ini saya kerja half day je.
Pagi saya pergi renew lesen.
Tapi before tue pergi cuci gambar.
Salah cuci gambar kemarin. Membazir je kena cuci 2 kali -.-




Saya dah tak pakai lesen Percubaan dah. Tapi saya masih belum mahir sangat memandu nie =.=''
Bayangkan dalam 2 tahun saya pegang lesen Percubaan tue, saya memandu ada berapa kali je.
Siap boleh dikira dengan jari lagi. hahaha :P
Tapi tak kisah lar. Janji dah ada lesen. LOL




Masa kat JPJ tadi, saya dapat nombor giliran favorite saya 7088. Paling mahal 88 lar. hehehe
Sebelum tue saya check nombor pendaftaran kenderaan kat papan kenyataan JPJ.
Dan baru saya tahu rupanya nombor favorite saya 6688 adalah nombor pendaftaran popular :D
Mesti mahal tue kan kalau nak ambil nombor tue!!?


Prosedur nak renew lesen sekarang senang je. Takde pun minta salinan kad pengenalan.
Sedangkan saya pun dah siap-siap copy 2 keping kad pengenalan.
My friend cakap kena ada copy. Maybe dulu punya prosedur kot.
Lesen P saya pun tak kena ambil. Dorang gunting je bucu dia then dorang bagi saya balik.
Saya ingat kena ambil. Rugi saja saya colour copy plus laminate. huhuhu


Lagi satu kalau kita renew lesen before expired, kita cuma boleh renew [1]setahun je.
So, tadi saya renew setahun punya je. Next year, saya kena renew lagi.
Memula, ingat nak renew 2tahun. Tup tup 1tahun je dapat.
Kalau nak datang Isnin boleh lar. Tapi Isnin nanti saya susah nak escape dari office.
Lagipun minggu terakhir bekerja. Harus bekerja dengan sepenuhnya, nak cuti raya kan :P




Malam nie saya nak hantar adik bongsu ke Hotel Le Meridien :'D
Ada majlis berbuka puasa bersama Engineer Petroleum.
Tapikan majlis tue habis jam 930malam, saya tak tahu nak buat apa sampai habis function tue :(
Or maybe saya hantar adik ke Hotel then balik rumah. Jam 930malam baru turun ambil dia balik.
Tapi bila saya dah balik, saya mesti tertidur awal punya. huhuhu
Pusing kepala saya memikir.


Sekian :)


No comments:

Post a Comment

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.