Thursday 21 July 2011

Why?

السلام عليكم & Hi :)





Yesterday, aku keluar lunch ke 1b.
Aku pergi 1b bukan semata-mata nak lunch ke sana.
Tapi nak cari home theater + window shopping { kerja wajib. hehehe :P }
Memula aku ke giant.
Pusing-pusing berapa round, takde berkenan.
Then, aku ke kedai elektrik yang terkemuka!
Pusing-pusing berapa round, ada berkenan.
Puaslah aku dok tengok, belek dan cari harga.
Tapi tak jumpa plak.
So, aku panggillah promoter kat sana.
Boleh plak dia buat tak nampak!!!!
Bukan sekali aku panggil, tiga kali tau!!!!!
Cuba panggil promoter lain plak.
Takde respons juga.
WHY takde orang nak respond kat aku???
Adakah sebab aku selekeh dan muka orang takde duit!
Or muka aku macam budak-budak sesat kat kedai tue je!
Aku dengan perasaan geram dan kecewa berlalu pergi dari kedai itu :"S
Untuk mengubat hati yang terluka, aku ke marrybrown tapau bubur ayam untuk lunch.
Sampai opis, call hubs. Ajak dia ke karamunsing.
Balik kerja terus ke karamunsing.
Mencari dan terus mencari.
1st kedai dah berkenan. Tapi aku nak round dulu.
Masuk 1st kedai nie dorang terus served. Tanya nak cari apa? Bajet berapa?
Suka aku :D Aku pun cakap terus-terang nak survey2 dulu.
Promoter dia senyum je siap suruh datang balik.
2nd kedai berkenan dengan yang sama macam kat 1st kedai tue.
Tapi kat sini harga dia mahal plak.
3rd kedai berkenan dengan yang sama macam kat 1st kedai juga.
Harga murah sedikit berbanding 2nd kedai.
Tapi tak lawan harga kat 1st kedai.
Aku dan hubs pun kembali ke 1st kedai.
Tanya itu ini. Function apa? Warranty? Dan lain-lain lagi.
Siap try play mp3 dari pen drive aku lagi.
Kot-kot lar tak ngam kan ;)
Dan akhirnya bayar dan aku gembira dapat membeli home theatre baru :"D
Syukur Alhamdulillah...
1st kedai nie juga tempat aku beli peti ais.
Suka beli kat sini. Dorang peramah. Boleh tawar-tawar bagi certain items.
Servis pun ok ;D
So, kamu-kamu kalau nak beli barangan elektrik sila ke TOP KINABALU TRADING SDN. BHD ya!!!
Nak tawar-tawar boleh, yang penting jangan malu dan segan untuk bertanya :P
hehehehehe.


P/S~Entry nie rasanya Entry Khamis Spontan juga ;")

No comments:

Post a Comment

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.