Thursday 24 November 2011

Update my baby

السلام عليكم & Hi :)



Sejak cuti sekolah bermula, baby makin banyak songeh. Belajar kat rumah pun malas.
Nak kita paksa baru terkedek-kedek nak belajar. Tue pun mewarna je.
Kalau nak menulis memang tak lar except ko duduk depan dia perhati.
Aku bukan apa. Takut nanti primary 1 dia tak dapat cope plak. huhu
Paling tak boleh blah main sampai malam kat rumah jiran!!! :"S
Kadang lepas mandi tue, boleh plak keluar balik main dengan anak jiran.
Aku dah sound still juga nak main. Sampai makin naik geram mak tau :"S
Bila dah start sound2 dia, boleh plak dia menangis. Menangis bukan main kuat, macam aku dera dia je.
Sampai jiran pun datang tanya. #Susah juga kalau jiran terlalu prihatin kan :')
Tak pasal2 aku kena explain dengan jiran. Then, tetiba dapat FREE NASIHAT yang teda pun kena-mengena.

nasihat : Dia manja bha nie dengan ko sebab dia anak tunggal. baik ko mengandung lagi! ada juga kawan dia. 

Like seriously, apa kena-mengena mengandung balik dengan anak aku menangis???
OhMySmurfs! sakit kepala aku memikir.
Ya, aku faham juga niat dia tue memang prihatin.
Tapi apa yang dia maksudkan baik ko mengandung lagi!. Macam aku plak yang tak mahu mengandung!!! What???
Aku dah lama berhenti merancang keluarga. Hujung2 tahun 2008 aku memang dah start stop sampailah sekarang. Tapi belum juga dapat rezeki.
Kadang2 rasa terkilan juga. Sebab ada kawan yang sebaya aku sampai 2-3 anak dah. Aku plak maintain 1 je. Ini pun kadang susah nak handle. huhuhu
Tapi aku tak kisah juga. Sebab rezeki orang lain-lain kan.
Ops! melalut dah. Cerita sepatutnya update my baby. hikhik.
Bye :P

No comments:

Post a Comment

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.