Thursday 10 November 2016

Wajah baru blog

Assalamualaikum dan salam sejahtera :-)

Cantik tak blog saya?
Saya sangat suka wajah baru blog ini.
Nampak macam my personal website.
Padahal masih domain blogger juga.

Ambil masa seminggu juga saya menggodek-godek blog ini.
Google kod css, tutorial dan lain-lain lagi.
Dan hasilnya memang saya puas hati sangat.
Blog nampak lapang. Simple dan minimalist gitu.


Blogger attribution pun saya hide.
Tak ganggu nuffnang leaderboard advert dah.
Header baru :D 100% usaha sendiri. Buat simple guna photoscape.


Quote warna biru dan ada line atas bawah.
Nampak menyerlah gitu.



Blogger profile saya. 
Suka gambar jadi bulat cenggitu.
Tajuk di sidebar semua saya bagi "center" dan letak "highlight".



Featured posts paling best.
Slide gitu. 


Blog footer.
Memaparkan social media saya yang lain.
Juga blog copyright.


Markah website speed untuk blog saya :)
Kalau anda pun nak check website speed blog sila ke Website Speed Test.


Wajah baru blog ini akan saya kekalkan hingga ke tahun hadapan.
InsyaAllah tahun depan nak aktif ber-blogging.
Tahun ini banyak benda berlaku yang membuatkan saya melupakan alam blogging.
Walaupun begitu saya ada juga jenguk-jenguk blog yang ada di bloglist saya.
Kadang-kadang saya ada komen juga.
Tapi selalunya saya silent reader je :)

Terima kasih sudi baca.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.