Friday 5 October 2012

Melenggang perut


Tak lama lagi kandungan aku masuk 7 bulan.
Semalam borak-borak ngan mak. Tetiba keluar topik Melenggang perut.
Korang rasa perlu ke buat?
Kalau tanya aku memang tak perlulah kot.
Coz, dedulu time aku mengandungkan my Iful.
Aku takde buat gak. Alhamdulillah, aku dapat juga lahirkan my Iful tanpa apa-apa komplikasi.
My Iful pun membesar dengan sihat.

Bila cakap dengan mak, aku tak nak buat. Dia diam je. No response.
Kakak dan adik aku memang buat. Mak suruh kan.
Cuma aku rasa tak confident je buat.
Bukan apa, tue kan cuma adat.
Apa-apa hal semuanya dalam kekuasaan Allah SWT.
Tak kira ko melenggang perut ke atau tak.
Kalau Allah SWT dah tetapkan something terjadi. #Nauzubillah min zalik.
Kita pun tak boleh buat apa-apa.
Apa-apa pun minta dijauhkan lah.

Korang yang ada pengalaman, sila share di ruang komen kalau sudi.
Terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.