Monday 5 March 2012

Membeli dengan berhemah

السلام عليكم & Hi :)

Ini cerita minggu lalu ^^
Bila gajian keluar, hati mula timbul keinginan untuk bershopping.
Akan tetapi, aku haruslah membeli dengan berhemah.
Nanti tak pasal-pasal bajet lari :P
Anyway, minggu lalu aku dapat membeli kasut, seluar, baju Mickey original,kemeja [for my Iful] dan pakaian dalam dengan harga tak sampai RM100 pun di Parkson 1b dan Wawasan. Memang terbaikkk! LOL
Bila cakap dengan hubs yang hasil belian aku tidak melebihi RM100, dia macam tidak percaya ja.
Coz kat tanda harga semua harga mahal-mahal [baca : mahal bagi aku], dia nda tau semua belian aku tue diskaun 70%. hikhik
Tak silap aku minggu lalu adalah Bonuslink members day di Parkson.
Sebab kebanyakan harga diskaun khas untuk Bonuslink members ja ;)
Nda sia-sia aku apply kad nie on year 2007 :D
Aku nda ambil photo hasil belian ku! 
Sat adalah hari rehat aku dan my Iful juga hari membasuh pakaian, selimut dan lain-lain.
Lepas jemur kain, baru aku perasan yang semua jemuran aku conquer.
Bukan main banyak kain yang aku basuh. Alhamdulillah, ada washing machine biarpun sudah uzur dengan masalah spin kain rosak :')
Sun jalan-jalan ke Tamu Gaya Street, Library@Suria Sabah [aku ja, hubs & my Iful ke Tamu bundle kg air], CP, McD Api-Api, Plaza Wawasan then balik.
Penat owh ronda-ronda. Lucky me pakai kasut. Takde prob kaki melecet etc.
Ok! Itu saja update dari aku :")

Sekian.




2 comments:

  1. kdg2 masa sale kita ditipu tanpa disedari
    tapi kat bundle kalau pandai pilih mmg dapat barang dan harga yg berbaloi ;)

    ReplyDelete
  2. @Irfa

    Ya kak. Kadang2 ada gak kedai main tipu cakap sale padahal harga turun sen je. Tapi kalau dah biasa window shopping tahulah barang mana yang sale banyak ;P

    Bundle memang best. Boleh dapat barang branded, ori dengan harga murah. Tapi kena pandai carilah :)

    ReplyDelete

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.