Wednesday 1 February 2012

Vomit

السلام عليكم & Hi :)

OhMySmurfs! tajuk memang gross. Yuck :P
Mari cerita apa sebenarnya terjadi sehingga tercoretnya kisah vomit/ muntah.
Kejadian ini berlaku pagi tadi pada my baby. Cian dia T_Tskkk
Sejak baby start sekolah rendah nie, aku telah aktifkan kembali penyusuan susu formula.
Kenapa? Coz baby tak suka makan sarapan pagi except kalau malam tak makan baru pepagi gelupur cari makan. LOL.
Setiap pagi [hari biasa sahaja] perkara pertama yang aku buat lepas bangun dari tidur adalah bancuh susu untuk baby.
Pagi ini macam biasa bancuh susu dan bagi dia minum. Baby memang dah bangun masa nie.
Tapi still tidur-tidur ayam lagi. Dah siap masak semua. Kejut baby for real then mandi.
Lepas mandi, siap pakai baju segala. Tunggu my lil bro datang pick up baby untuk sama-sama tunggu bas sekolah. Tapi hari nie my lil bro lambat dari biasa, so aku tanya baby nak makan tak? Jawapan dia memang tak nak lah. Tapi aku still nak bagi dia makan, aku suap sesudu nasi goreng tetiba bunyi nak muntah. huhuhu
Tapi aku still suruh dia telan dan tak pasal-pasal baby muntah. Habis keluar semua :'(
Alhamdulillah, lepas muntah baby ok gak. Aku dah panik takut dia ada apa-apa. huhuhu
Ke sekolah macam biasa.
Pengajaran untuk aku : jangan paksa anak makan. LOL
Eh! korang jangan cakap yang nasi goreng aku penyebab baby muntah tau. Penyebab sebenar ialah baca ayat di-BOLD di atas.
Sekian, itu sahaja nak di-share buat masa ini ;)

No comments:

Post a Comment

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.