Monday 30 January 2012

#1 Kisah my baby dengan alam persekolahan

السلام عليكم & Hi :)

Hari khamis bersamaan 26 Januari 2012 adalah hari yang paling mencabar bagi my baby.
Kenapa? Inilah hari pertama baby ketinggalan bas sekolah untuk pulang ke rumah.
Jam dah hampir pukul 2 petang tapi baby dan my lil bro tak muncul-muncul juga.
Aku dah tak sedap hati. Tapi gigih juga memikirkan alasan-alasan kelewatan itu iaitu :- 1}bas rosak 2}hantar bebudak lain dulu yang tinggal jauh. huhuhu. Walaupun dah fikir alasan, tangan aku tak henti-henti call driver bas sekolah baby. Malangnya, nombor itu tidak digunakan lagi. Boleh!?
Tengok jam dah 2 petang, aku ready dah nak jalan cari dorang kat sekolah.
Akan tetapi hajat itu tidak kesampaian apabila baby muncul dengan my lil bro bermandikan peluh. :'(
Rupa-rupanya dorang ketinggalan bas dan terpaksa jalan kaki balik ke rumah.
OhMySmurfs! Sungguh aku ngeri membayangkan sekiranya terjadi sesuatu ketika dalam perjalanan pulang. #Alhamdulillah tiada apa-apa yang terjadi
Keesokannya aku gigih menemankan baby menunggu bas untuk menanyakan hal itu dengan driver bas sekolah baby. Dan, dia langsung tidak mengetahui akan perkara itu kerana suaminya yang pick up.
Tapi dia berjanji yang perkara tersebut tidak akan berulang lagi dan siap tukar-tukar contact. #Alhamdulillah
Hari ini dia membuktikan janjinya dengan menghubungi aku apabila melihat baby tidak pulang bersama-sama my lil bro. Aku plak gabra terus call rumah dengan kadar segera. Rupanya baby dah balik ikut trip yang pertama. #Alhamdulillah
Aku sebenarnya kesian juga dengan driver bas sekolah ini coz terpaksa ambil murid-murid berkali-kali disebabkan perubahan jadual waktu yang mula berkuatkuasa pada hari ini 30 Januari 2012.
Murid dari tahun 1 hingga 6 berbeza-beza masa balik mereka. Dan tentulah murid tahun 6 aka my lil bro yang paling lewat balik. huhuhu


Alolo ^^ dah bujang anak aku. Rasa tak percaya je. LOL



No comments:

Post a Comment

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.