Tuesday 2 August 2011

Salam 2nd Ramadhan

السلام عليكم & Hi :)

Selamat berpuasa kepada semua umat islam, rakan-rakan blogger sekalian juga follower2 blog saya.
Alhamdulillah, masih diberi kesempatan untuk menunaikan ibadat puasa pada tahun ini.
Semoga Ramadhan tahun ini lebih baik dari Ramadhan tahun lalu.
Marilah kita bersama-sama mengambil peluang untuk mengaut "harta" sebanyak mungkin.
:)


NIAT PUASA (HARIAN)


Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

DOA BERBUKA PUASA


Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

DOA SELEPAS BERBUKA PUASA


Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.




No comments:

Post a Comment

Thank you for your visit. Please leave a comment, so I know you stopped by! :)

♥ Blog Disclaimer

Blog Disclaimer
Take note. This blog, Memories Are Forever♥, is a personal blog, written and edited by me {Rinah}.
All views, emotions, thoughts or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner.
Comments are welcome but the blog owner is not responsible for the content in comments.
Any questions about this blog, feel free to contact me at admiregreen (at) hotmail (dot) com.